the show must go on

Yes, det måste den.

Igår var en trevlig lördag, hann med att införskaffa lite julklappar, vilket känns skönt och jag hittade några riktigt fyndiga saker, ser fram emot att få slå in dem senare.
Hade en fin dag på stan tillsammans med en god vän och snart ska jag iväg och fika med honom.
Något läskigt som hände igår var på bussen hem runt sex på kvällen och det var när en alkis springer fram till en liten kille och börjar slå denna lille i huvudet? Och sedan ger sig på två kvinnor, han drar dem i kläderna. Han skulle tydligen av vid min hållplats och jag hade tuppen både i halsen och i huvudet, men busshchauffören fick nog och slängde av alkisen en hållplats tidigare, bra gjort tycker jag.

Senare på kvällen var jag och några töser ur Team Vanilj på Chez och firade en vän som jag faktiskt inte minns namnet på, pinsamt. Men trevligt hade vi.

Jag borde fixa till en fransk manikyr på mina naglar igen, men orkar jag det? Det är pilligt.

Idag är det söndag och förmiddagen har varit underbar, lugn och harmonisk, hela området verkar vara i koma vilket är skönt. Min man ska fixa upp pulsen i denna härliga tillvaro genom att gå och se "Paranormal Activity", han fick absolut inte med mig på den, så han får gå med sina syskon. Läskigt. Jag kan inte med skräck, det stressar bara upp i onödan och jag är redan en stressad själ. Anti stress piller någon?

Min mamma verkar vara tillbaka på jorden och jag tycker att hon ska stanna här.
Pappa ringde igår och jag svarade inte. Det finns så mycket jag vill säga till honom men jag vill inte prata, jag funderar på att skriva brev och jag vill inte ha några svar tillbaka, inte än på väldigt länge. Jag har köpt en julklapp till honom som han ska få med posten. Jag saknar min pappa så det gör ont men han kommer aldrig att komma tillbaka.

Idol-Ola är ful.

Min man skapar en pirrande känsla inom mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0